algemene voorwaarden

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van belle affaire

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten

daarvan

Artikel 9 - Verplichtingen van belle affaire bij herroeping

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 - De prijs

Artikel 12 - Nakoming en extra garantie

Artikel 13 - Levering en uitvoering

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klachtenregeling

Artikel 17 - Geschillen

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen


Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:


1


1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument

producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een

overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten

door belle affaire worden geleverd of door een derde partij op basis van een

afspraak tussen die derde en belle affaire;

2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken

van zijn herroepingsrecht;

3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die

verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of

beroepsactiviteit;

4. Dag: kalenderdag;

5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en

geleverd worden;

6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige

levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een

bepaalde periode;

7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen

e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie

die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die

toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is

afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die

ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk

maakt;

8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de

bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen belle affaire en de

consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd

systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of

diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend

of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor

communicatie op afstand;


2


10. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden

opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;

● belle affaire: de rechtspersoon als nader gedefinieerd in artikel 2, die

producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan

consumenten aanbiedt als uiteengezet onder deze algemene

voorwaarden;

1. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden

gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument

en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn

samengekomen;


Artikel 2 – Identiteit van belle affaire

Naam ondernemer: KSPAY bv

Vestigingsadres:ijzerenpoortkaai 3B59  2000 Antwerpen

Emailadres: info@belleaffaire.be

KvK-nummer: [

BTW-identificatienummer; BE0658983950


Artikel 3 – Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van

belle affaire en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen

ondernemer en consument.Lorem I

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst

van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar

gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal belle affaire voordat de


3


overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de

algemene voorwaarden bij belle affaire zijn in te zien en dat zij op verzoek

van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in

afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand

wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs

elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld

op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige

manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op

afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene

voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en

dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op

andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens

specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het

tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de

consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds

beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig

is.


Artikel 4 – Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder

voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de

aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving

is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod

door de consument mogelijk te maken. Als belle affaire gebruik maakt van

afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de


4


aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke

vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden belle affaire niet.

3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk

is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van

het aanbod zijn verbonden.


Artikel 5 – De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot

stand op het moment van aanvaarding door de consument van het

aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft

aanvaard, bevestigt belle affaire onverwijld langs elektronische weg de

ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst

van deze aanvaarding niet door belle affaire is bevestigd, kan de consument

de overeenkomst ontbinden. Na ontvangst van deze bevestiging is het

voor de consument niet langer mogelijk en overeenkomst te ontbinden

of annuleren: wel kan de consument gebruik maken van het

herroepingsrecht (artikel 6).

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft belle affaire

passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging

van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige

webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal

belle affaire daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. belle affaire kan zich - binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de

consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van

al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord

aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien belle affaire op grond van

dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te

gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te

weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.


5


5. belle affaire zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale

inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op

zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke

manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager,

meesturen:

1. het bezoekadres van de vestiging van belle affaire waar de

consument met klachten terecht kan;

2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument

van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een

duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het

herroepingsrecht;

3. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

4. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst

of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van

aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van

de overeenkomst op afstand;

5. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de

overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van

onbepaalde duur is;

6. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het

modelformulier voor herroeping.


6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts

van toepassing op de eerste levering.


Artikel 6 – Herroepingsrecht

1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop

van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 (veertien)

dagen zonder opgave van redenen ontbinden. belle affaire mag de

consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot

opgave van zijn reden(en) verplichten.


6


2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de

consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die

niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

1. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten

heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem

aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. belle affaire

mag, mits zij de consument hier voorafgaand aan het

bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een

bestelling van meerdere producten met een verschillende

levertijd weigeren.

2. als de levering van een product bestaat uit verschillende

zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een

door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste

onderdeel heeft ontvangen;

3. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten

gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument,

of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft

ontvangen.


Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst

voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is

geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen

ontbinden. belle affaire mag de consument vragen naar de reden van

herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het

sluiten van de overeenkomst.


7


Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op

een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

1. Indien belle affaire de consument de wettelijk verplichte informatie over het

herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft

verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de

oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel

vastgestelde bedenktijd.

2. Indien belle affaire de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de

consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de

ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de

bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie

heeft ontvangen.


Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het

product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of

gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de

werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat

de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals

hij dat in een winkel zou mogen doen.

2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het

product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product

die verder gaat dan is toegestaan in lid 1.

3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het

product als belle affaire hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst

alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft

verstrekt.


8


Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en

kosten daarvan

1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit

binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor

herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan belle affaire.

2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in

lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of

overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) belle affaire. Dit hoeft niet als

belle affaire heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument

heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het

product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren,

indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en

conform de door belle affaire verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het

herroepingsrecht ligt bij de consument.

5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van

het product. Als belle affaire niet heeft gemeld dat de consument deze

kosten moet dragen of als belle affaire aangeeft de kosten zelf te dragen,

hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.

6. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke

levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud,

indien:

1. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft

ingestemd met het beginnen van de nakoming van de

overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;

2. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het

verlenen van zijn toestemming; of

3. belle affaire heeft nagelaten deze verklaring van de consument te

bevestigen.


9


7. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle

aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.


Artikel 9 – Verplichtingen van belle affaire bij herroeping

1. Als belle affaire de melding van herroeping door de consument op

elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze

melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

2. belle affaire vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele

leveringskosten door belle affaire in rekening gebracht voor het

geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 (veertien) dagen

volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt.

Tenzij belle affaire aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten

met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de

consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar

gelang welk tijdstip eerder valt.

3. belle affaire gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de

consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere

methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van

levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft belle affaire de

bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.


Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

belle affaire kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het

herroepingsrecht, maar alleen als belle affaire dit duidelijk bij het aanbod, althans

tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld: